מבצע!

יש רצון? יש צורך!

59.00 50.00

במשחק "יש רצון? יש צורך!" 48 קלפים המזמינים את המשתתפים לדיאלוג ומאפשרים להם להבדיל בין רצון לבין צורך.

Share

תיאור

במשחק "יש רצון? יש צורך!" 48 קלפים המזמינים את המשתתפים לדיאלוג ומאפשרים להם להבדיל בין רצון לבין צורך.

בעוד הרצון קשור לביצוע פעולה (רוצה/ לא רוצה לעשות), הצורך הוא שמניע אותנו לפעולה. הוא עונה על השאלה: לשם מה אנו רוצים או לא רוצים? בירור הצורך מעודד גמישות מחשבתית ולא פעם מסייע לפתור קונפליקטים.

מטרות המשחק: פיתוח חשיבה יצירתית, פיתוח כושר הביטוי, שיפור התקשורת הבינאישית והתנסות בטיעון לוגי.

המשחק מעודד את המשתתפים למצוא דרכים נוספות למימוש הצורך, וכך ישיגו תקשורת אפקטיבית יותר. לדוגמה, כדי לממש את הצורך 'הנאה', אני רוצה להיפגש עם חברים. האם יש דרך נוספת להשיג את הצורך 'הנאה'? או כדי לממש את הצורך 'הצלחה'?, אני רוצה להתקבל לנבחרת הכדורגל. האם יש דרך נוספת לממש את הצורך 'הצלחה'? במהלך המשחק המשתתפים יכולים לברר עם עצמם אם הם רוצים או לא רוצים להשאיר אצלם את קלף הרצון שהתקבל מהקופה, לעומת זאת את קלפי הצורך הם מתבקשים לא להעביר הלאה…עליהם להציע שתי דרכים חלופיות למימוש הצורך המתואר בקלף.

המנצח הוא מי שהצליח להשאיר אצלו הכי הרבה קלפים של צורך

המארז כולל עצות למתקדמים ומסביר שהרצונות המופיעים בקלפים יכולים לעתים להיות גם צרכים. בשלב מתקדם של המשחק אפשר לשוחח על כל אחד מקלפי הרצונות, להתייחס אליהם כאל צרכים ולהציע דרכים שונות לממש אותם

המשחק זוכה לתגובות מעולות בקבוצות מיקוד ממגוון גילאים!! מתאים לילדים וגם לארגונים

בסופו של דבר… המשחק הוא חלון הצצה להתנסות מהנה ומשתפת במושגי מפתח מתוך ה"ענן", כלי חשיבה ותקשורת לניתוח ולפתרון קונפליקטים שמציעה תורת האילוצים (TOC – Theory Of Constraints)

המשחק פותח ע"י "ר מירי גולדרט, מרצה ומומחית לחינוך בלתי פורמלי, יועצת ארגונית ומפתחת מודלים חינוכיים המבוססים על כלי החשיבה והתקשורת של תורת האילוצים (TOC – Theory Of Constraints), תיאוריית ניהול בינלאומית.

 

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “יש רצון? יש צורך!”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *